Green Dream Productions werkt mee aan educatieve campagne

Green Dream Productions werkt mee aan educatieve campagne

Okt 31

Voor kinderen is energie besparen logisch. Want energie verspillen is slecht voor de aarde. De aarde warmt er door op en daardoor worden dieren en hun leefomgeving bedreigd. Kinderen willen samen energie besparen omdat kleine acties samen een groot verschil maken. Met WaterSpaarders (een campagne voor en door kinderen) worden alle kinderen van Nederland opgeroepen om thuis het gesprek aan te gaan over warm waterverbruik zodat heel Nederland korter gaat douchen; van gemiddeld 8 naar 5 minuten.

WaterSpaarders is een initiatief van kinderen, leerkrachten, het Wereld Natuur Fonds, Unilever en de Missing Chapter Foundation van prinses Laurentien en wordt mede mogelijk gemaakt door drinkwaterbedrijf Vitens en energiebedrijf Eneco. Alle partners hebben hun eigen expertise ingezet om deze beweging in gang te zetten. Green Dream Productions heeft de videocommunicatie voor dit project op zich genomen. En daar zijn we trots op!

Samen met het reclamebureau DDB hebben we een educatieve scholenfilm ontwikkeld waarin we leerlingen van het basisonderwijs uitleggen waarom er actie moet worden ondernomen om warm water te besparen.

Maar we hebben meer voor deze campagne gedaan. We hebben het ontwikkelingstraject tussen de leerlingen van Montessorischool Leidschenveen en de partners vastgelegd en hier een film van gemaakt als achtergrondinformatie voor geïnteresseerde docenten. En we hebben de aftrap van WaterSpaarders op 24 september 2013 verwerkt tot een mooie compilatiefilm.

WaterSpaarders is een initiatief waar wij ons vanaf het begin af aan verbonden mee voelen. Het is ontstaan tijdens dialoogsessies tussen de Raad van Kinderen en Unilever waar kinderen meedachten over de duurzaamheidsdilemma’s van Unilever. Hier werden de zaadjes geplant voor WaterSpaarders. De betrokken grote mensen (waaronder wij als filmteam) geloven nog steeds in de kracht en het rechtvaardigheidsgevoel van kinderen. We zijn er trots op dat we meegedaan hebben aan WaterSpaarders en de samenwerking tussen kinderen en grote mensen hebben zien uitgroeien tot dit initiatief.

Alle kinderen in Nederland kunnen meedoen met WaterSpaarders en een eigen etiket voor een doucheproduct ontwerpen. Hiermee kunnen ze hun ouders, broertjes en zusjes oproepen om minder lang te douchen. Meedoen kan op school of gewoon thuis. Het is hartstikke leuk! Kijk bekijk hier een film die wij maakte uit de WaterSpaarders campagne